Choroby zwyrodnieniowe stawów – jak sobie z nimi radzić?

Choroby zwyrodnieniowe stawów
CRYSTALWEED cannabis z Unsplash

Aparat ruchu jest jedną z najważniejszych części organizmu człowieka. Jego prawidłowe funkcjonowanie jest niezbędne do codziennego działania i wykonywania prozaicznych czynności, jak poruszanie się czy przygotowywanie posiłków. Dysfunkcje poszczególnych elementów układu ruchu są powszechnym zjawiskiem, a wyjątkowo wrażliwe na rozwój chorób są stawy. Najczęściej pojawiającą się chorobą stawów, na której rozwój wpływają czynniki zewnętrzne oraz genetyczne jest zwyrodnienie. Chorobom zwyrodnieniowym towarzyszy ból i uczucie sztywnienia, dlatego warto dowiedzieć się, jak radzić sobie z objawami dolegliwości, np. na stronie: http://hempmont.pl/produkt/olejek-cbd-10-1200mg-hempmont/

Co to jest choroba zwyrodnieniowa stawów?

Zwyrodnienie stawów jest chorobą, która najczęściej rozwija się u osób w podeszłym wieku. Niemniej jednak, na skutek przeciążenia, urazu lub działania czynników genetycznych do pojawienia się degradacji tkanki chrzęstnej może dojść także u osób młodszych.

Do rozwoju zwyrodnienia stawów dochodzi poprzez zmniejszenie objętości oraz jakości chrząstki stawowej. Brak równowagi między produkcją substancji i jej zużywaniem prowadzi do osłabienia stawów, czego efektem jest pojawienie się zwyrodnienia. Choroba zwyrodnieniowa prowadzi do znacznego obniżenia jakości życia oraz uwidocznienia się dolegliwości, takich jak:

• odczuwanie bólu podczas wykonywania różnych zakresów ruchu,
  • pojawienie się sztywności stawu po długotrwałym obraniu jednej pozycji,
  • tkliwość okolicy stawów,
  • słyszalne strzelanie oraz trzeszczenie stawów podczas ruchu.

Bóle stawowe podczas rozwoju zwyrodnienia prowadzą do utrudnień w codziennym funkcjonowaniu. Szybkie zdiagnozowanie dolegliwości daje szansę na zatrzymanie procesu degradacji tkanki chrząstnej i utrzymania sprawności fizycznej na dobrym poziomie.

Jak radzić sobie z chorobami zwyrodnieniowymi stawów?

Chrząstka stawowa pokrywająca zakończenia kości podczas rozwoju zwyrodnienia staje się coraz bardziej cienka. Uwidoczniające się na jej powierzchni rysy i zagłębienia prowadzą do wzmożenia napięcia mięśniowego, czego efektem jest niemal całkowita utrata zdolności chrząstki do regenerowania i nawilżania stawów. Zanik tkanki chrzęstnej skutkuje ocieraniem się o siebie zakończeń kości, co prowadzi do odczuwania silnych dolegliwości bólowych podczas ruchu. Jak radzić sobie z chorobą zwyrodnieniową stawów?

• Terapia olejkiem CBD

Olejek CBD jest naturalnym suplementem diety, który holistycznie wpływa na pracę całego organizmu. Substancja czynna olejku, czyli kannabidiol wykazuje całkowitą biozgodność z ustrojem ludzkim, co umożliwia mu rozpoczęcie terapeutycznego działania. Sile działanie przeciwzapalne i regenerujące CBD prowadzi do zmniejszenia zapalenia w okolicy stawów, czego efektem jest zmniejszenie bólu i uruchomienie procesów regeneracyjnych chrząstki stawowej.

Terapia olejkiem CBD

materiał partnera

• Fizjoterapia

Zabiegi fizjoterapeutyczne oraz aktywność fizyczna pozytywnie wpływają na regenerację chrząstki stawowej. Dodatkowo, wykonywanie ćwiczeń i innowacyjnych cykli fizjoterapeutycznych pomaga utrzymać ruchomość stawów i ograniczyć ich sztywnienia.

• Środki farmakologiczne

Uciążliwy, dokuczliwy ból, utrudniający codzienne funkcjonowanie sprawia, że wiele osób walczących ze zwyrodnieniem stawów decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnych środków farmakologicznych. Żele o działaniu przeciwzapalnych, przeciwbólowym oraz przeciwobrzękowym pomagają zmniejszyć odczuwanie bólu, a także tkliwości stawów.

Zwyrodnienie stawów jest chorobą, która wpływa na codzienne funkcjonowanie. Odczuwanie bólu oraz dyskomfortu podczas poruszania się prowadzi do obniżenia sprawności ruchowej. Jednym z najlepszych sposobów zmniejszenia intensywności bólu jest przyjmowanie olejku CBD oraz rozpoczęcie aktywności fizycznej, dopasowanej do swoich potrzeb.