Materace ortopedyczne

Jednym z czynników wpływających na pojawianie się bóli kręgosłupa jest nieprawidłowe ułożenie podczas snu. Wybór odpowiedniego materaca może być zatem elementem profilaktyki schorzeń kręgosłupa, a na pewno sposobem na zminimalizowanie jego dolegliwości. Kiedy kręgosłup nie jest prawidłowo ułożony podczas snu możemy odczuwać nie tylko bóle pleców, krzyża, barków czy karku. Prowadzi to również do zaburzeń snu, przepływu krwi, czy bóli głowy. Podczas snu kręgosłup powinien być odpowiednio podparty -materac nie może być więc ani za miękki, ani zbyt twardy (wbrew pozorom – nadmierna twardość powoduje bowiem napięcie mięśni pleców, a zbyt mała elastyczność wywiera zbyt duży nacisk na ciało). Dobrym rozwiązaniem może być zakup materaca ortopedycznego. To taki rodzaj materaca, który charakteryzuje się wysoką elastycznością punktową – tym samym dopasowuje się do anatomicznej budowy kręgosłupa. Dzięki temu w czasie snu plecy nie są nienaturalnie wygięte, lecz pozostają w prawidłowej pozycji. Obciążenie na kręgosłup również jest mniejsze, a mięśnie szyi – rozluźniają się. Ortopedyczne materace są wykonane ze specjalistycznych pianek i różnią się rozmiarami. Przy wyborze warto kierować się tym, aby parametry materaca były dopasowane do naszych rozmiarów oraz wagi. Co istotne, są one wykonane z materiałów przyjaznych dla alergików. Ceny materacy ortopedycznych są bardzo zróżnicowane, i mieszczą sie w przedziale od około 500 do 6000 złotych. Wszystko zależy od materiałów z których są wykonane (rodzaj pianki) oraz ich rozmiaru. Dodatkową ich zaletą jest fakt, że w większości przy zakupie otrzymujemy wieloletnią gwarancję.