Nie pozwól, by ból kręgosłupa zakłócał twój sen!

Nie pozwól, by ból kręgosłupa zakłócał twój sen
Usman Yousaf z Unsplash

Spokojny sen to gwarancja zdrowego wypoczynku i dobrego samopoczucia przez cały dzień, dlatego bardzo ważne jest, aby podczas snu nie doskwierał Ci ból pleców.  Wówczas gdy śpisz na wznak, twoje kręgi lędźwiowe uciskane są z dużą siłą, gdy obracasz się na bok, siła nacisku jeszcze bardziej wzrasta.  Wiele osób odczuwa silny ból kręgosłupa podczas snu, na te dolegliwości skarżą się zarówno osoby starsze, jak i młodsze, bierne i aktywne fizycznie.

Na całe szczęście nie zawsze konieczna jest wizyta u lekarza i sięganie po silne leki przeciwbólowe. Często wystarczy zmienić dotychczasowe nawyki, by zredukować ból.

Aby rozpocząć skuteczne leczenie, musisz rozpoznać źródło dolegliwości. Jeśli twój problem nie jest zbyt nasilony, zwróć uwagę na kilka istotnych kwestii, a mianowicie na pozycję, w jakiej spisz, poduszkę, na której się kładziesz oraz na materac, z którego korzystasz.

Odpowiedni materac

Jeżeli od kilku lat śpisz na zużytym, starym materacu to może przyszedł czas na sprawienie sobie  nowego. Odpowiednio dobrany powinien dopasowywać się do naszego kręgosłupa.  Od pewnego czasu dużą popularnością cieszą się  materace termoelastyczne, które mają wiele unikalnych właściwości. Dzięki funkcjonalnej budowie i elastycznej piance dopasowują się do naszego ciała.

Mogłoby się wydawać, iż podczas snu nie powinniśmy odczuwać dolegliwości bólowych ze strony kręgosłupa, tak jednak nie jest. Podczas nocnego wypoczynku kilka godzin leżymy w tej samej pozycji, co wpływa niekorzystnie na nasze zdrowie i samopoczucie.  Gdy wracamy z pracy zestresowani i zmęczeni, to nasze ciała nie relaksuje się czasie snu w odpowiedni sposób.

Nie pozwól, by ból kręgosłupa zakłócał twój sen!

Pozycja w czasie snu a ból pleców

Większość ludzi śpi w pozycji bocznej, zwanej też embrionalną.  Specjaliści uważają, że nie jest to najgorsze ułożenie ciała, jednak nie wskazane w przypadku osób zmagających się z bólami kręgosłupa. Eksperci  radzą, aby osoby cierpiące na dolegliwości ze strony pleców w czasie snu umieszczały poduszkę między kolanami, to rozwiązanie sprawia, iż dolna część kręgosłupa jest lepiej podparta. Jeśli najbardziej lubisz spać na plecach, to postaraj się wypróbować inną metodę: pod kolanami umieść zwykłą poduszkę, natomiast pod kark połóż podgłówek. Spanie na brzuchu jest najgorszą pozycją, którą może wybrać osoba zmagająca się z bólem pleców, jeśli  jednak tylko w takiej pozycji czujesz się dobrze, postaraj się wkładać poduszkę pod dolną część brzucha i miednicę. Taki zabieg powinien załagodzić wszelkie bóle i obrzęki, jeśli wcielisz w życie powyższe rady,  istnieje duże prawdopodobieństwo że na długo zapomnisz o dolegliwościach  ze strony krzyża.

Jeśli  zastanawiasz się, jaką poduszkę wybrać, przyjrzyj się ofercie Dr. Sapporo.  Poduszka ortopedyczna  Flex może okazać się przydatna dla osób zmagających się z problemem bólu szyi i karku oraz przy zwyrodnieniach miedzykręgowych odcinka szyjnego kręgosłupa.  Stanowi  ona podporę dla odcinka szyjnego kręgosłupa w naturalnej, lekko wygiętej pozycji. Poduszka ortopedyczna Flex odgrywa niezwykle istotną rolę w profilaktyce chorób kręgosłupa oraz wspomaga rehabilitację.

Odpowiednia postawa ciała pozwala zapobiec nieprzyjemnym dolegliwościom ze strony kręgosłupa. Człowiek nieświadomie wybiera określone pozycje podczas snu , dlatego też konieczne jest redukowanie nadmiernego napięcia mięśni,  ponieważ może ono powodować ból.

Przedstawione rady  na dolegliwości związane z bólem pleców mogą okazać się bardzo pomocne, ale jeżeli zmiana dotychczasowych nawyków nie przyniesie zamierzonych efektów, to powinniśmy udać się do specjalisty, aby sprawdzić czy nie borykamy się z głębokimi i poważnymi uszkodzeniami kręgosłupa.

Dr. Sapporo